CERV logo
RECHERCHE

SOMBRERO

beaming_iCub

SOMBRERO proposes to train humanoid robots (Nina and Roméo) i.e. provide them with sociocommunicative abilities by immersive teleoperation i.e. “beaming” of human pilots. The SOMBRERO project has three main objectives:

Realize beaming experiments involving adults interacting with a humanoid robot in cooperative, situated and finalized tasks. The targeted task is a series of tests used in neuropsychological records. We focus on the socio-communicative behavior that should accompany the monitoring of the task, i.e. the correct comprehension of the instructions, the seamless execution of the task by the interlocutor, the positive feedback and encouragement given along the performance, correction of errors, misunderstandings or precisions,

Develop and implement autonomous socio-communicative behaviors into the robot cognitive architecture via statistical modeling of the multimodal behaviors monitored during the prior robotmediated interactions,

Assess these behaviors and the achieved social embodiment with acceptance measures and analysis of user attitudes.

http://www.gipsa-lab.fr/projet/SOMBRERO/home.html

Synopsis
Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Kéréon

Le phare de Kéréon est un enfer, malgré un intérêt patrimonial évident, une problématique se pose : comment rendre le phare accessible aux visiteurs.

Read More »

JUMANGI, Jumeaux nUMériques d’une situation d’Assistance médicale en milieux isolés par l’usage de la réalité mixte et des interactions taNGIbles augmentées

Le projet JUMANGI s’intéresse à la collaboration entre 2 utilisateurs (ou deux équipes) géographiquement et/ou temporellement distants, dans le cadre du Challenge R&T « Jumeau Numérique Santé du Spationaute ». Ce projet propose d’utiliser la réalité mixte pour mettre en relation une personne isolée et une équipe d’expert afin de l’assister lors d’une opération médicale.
Le but de ce projet est d’étudier l’utilisabilité de la Réalité Mixte pour renforcer l’autonomie de l’utilisateur.

Read More »